Budowa i działanie zawieszenia w małych samochodach

Wielu posiadaczy małych, miejskich samochodów,głównie francuskich producentów, napotkało kłopoty z zawieszeniem swojego samochodu. Dobrze jest opanować arkana jego konstrukcji i zasad funkcjonowania, zwłaszcza, że to nic skomplikowanego.

Przeanalizujmy, co to takiego zasada działania osi skrętnej. Oś skrętna stanowi część tylnego zawieszenia samochodu. Oś skrętna znajduje się w modelach zawieszenia stosowanych zazwyczaj w niedużych samochodach średniej klasy. Często występuje w pojazdach francuskich producentów, w samochodach miejskich i kompaktowych. Rozwiązanie to jest łatwe i niezwykle funkcjonalne, bowiem dzięki temu, że zajmuje niewiele miejsca, gwarantuje zagospodarowanie znacznej przestrzeni bagażnika. Ten model zawieszenia to również rozwiązanie znacznie bardziej ekonomiczne niż złożone typy zawieszenia stosowane w drogich samochodach z górnej półki. Zasada działania osi skrętnej stosowana jest w zawieszeniu półzależnym, w którym, inaczej niż w przypadku zawieszenia zależnego i niezależnego, ruch jednego koła w osi nieznacznie oddziałuje na ruch drugiego koła w jednej osi. W przypadku zawieszenia zależnego, obrót jednego koła wymusza skręcanie drugiego. Natomiast w przypadku zawieszenia niezależnego dwa koła obracają się całkiem autonomicznie.

Sprawdź też – www

tarczowe hamulce

Autor: Alexander Nie
Źródło: http://www.flickr.com
W jaki sposób przedstawia się mechanika tylnej belki krok po kroku? Tylne zawieszenie składa się z dwóch wahaczy wleczonych, przymocowanych do nadwozia, złączonych płaską belką, zapewniającą obracanie się kół.

Wejdź na zamieszczony tutaj (https://grupapartner.pl/uslugi-partner-serwis/remonty-transformatorow.html) link przenoszący do podobnego opracowania – ono bez dwóch zdań także będzie dla Ciebie emocjonujące!

Belka skrętna jest łatwa w konstrukcji. Zaletą belki skrętnej jest także jej względnie łatwe instalowanie oraz rozbiórka w przypadku możliwej usterki. Jak widać mechanika tylnej belki krok po kroku nie jest sprawą skomplikowaną. Należy tylko pilnować, czy tylna belka działa prawidłowo. W razie gdy wystąpią problemy ze skręcaniem się kół, kłopoty przy kierowaniu pojazdem, warto szybko pojechać do mechanika. Nie zapominajmy, iż zlekceważenie tego rodzaju awarii może nas w przyszłości wyjątkowo dużo kosztować, kiedy będziemy musieli wymienić część zawieszania na nową.

Może Cię również zainteresować: odnośnik

Komentarze |0|

*

Legenda *) Pola oznaczone gwiazdką są wymagane
**) Możesz używać tych znaczników i atrybutów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
Kategoria: Bez kategorii
Tagi: , ,