W jaki sposób kierujący muszą się przygotować na złapanie gumy?

Ogólnie znane złapanie gumy, czyli okoliczność, gdy ma miejsce przebicie opony w samochodzie na pewno przydarzyła się nam wszystkim przynajmniej raz w karierze kierowcy.
W takiej właśnie okoliczności ratunkiem jest koło zapasowe.

koło dojazdowe

Autor: Kia

Obecnie takie uszkodzenia opon oraz kół są jednymi z częstych usterek, które zdarzyły się współczesnym kierowcom. Powodem jest nie najlepsza jakość szos, przy czym także i samych opon. Z tego też powodu prawie od rozpoczęcia II wojny światowej duża część aut posiadała na wyposażeniu po 2 koła zapasowe. Obecnie takie zabezpieczenia nie są już konieczne, jednak uszkodzenia opon zdarzają się i tak. Z tego też powodu na stanie każdego samochodu musi być przynajmniej jedno koło zapasowe lub koło dojazdowe. Możliwy jest także zestaw naprawczy. Ten ostatni jest złożony z pojemnika zawierającego substancję uszczelniającą oponę i z kompresora podłączonego do typowego gniazda zapalniczki 12 V. Dlatego też duża ilość wytwórców zastępuje znane koło zapasowe zestawem naprawczym.
Nade wszystko zestaw naprawczy jest niezbyt ciężki i mały. Tymczasem koło zapasowe waży przynajmniej 10 lub 15 kg, a w pojazdach z wyższej półki albo w SUV-ach nawet 30 kg. W czasach, gdy inżynierowie głowią się nad odchudzaniem pojazdu poprzez odjęcie każdego kilograma, każdy ciężar posiada olbrzymie znaczenie. Bardzo istotnym powodem oprzyrządowania samochodów w zestaw naprawczy lub co najmniej koło dojazdowe jest także przygotowanie dodatkowego miejsca w bagażniku pojazdu.

Nasze kolejne artykuły są równie pociągające, jak ten. Zatem wejdź w link tutaj (https://interauto.com.pl/kontakt/) i oglądaj szczegółowe posty. Zachęcamy!

Miejsce po kole zapasowym można by zagospodarować na dodatkową skrytkę pod podłogą, w którym z boku jest miejsce również na zestaw naprawczy. Zanim wymyślono zestaw naprawczy, uprzednio stosowano dodatkowe koło zapasowe, które posiada średnicę typowego koła samochodowego.

Opona na nim założona ma z kolei znacznie mniejszy bieżnik. W ten sposób producenci próbują wygospodarować nieco więcej miejsca we wnętrzu bagażnika, gdyż wąska opona zabiera tam znacznie mniej przestrzeni.

Comments |0|

*

Legend *) Required fields are marked
**) You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
Category: Bez kategorii
Tags: , ,